Digitale academie - ipad

Digitale Academie geeft presentatie in Brussel

De Digitale Academie Noord-Nederland presenteerde donderdag 28 november in Brussel haar aanpak gericht op digitale geletterdheid. In het Huis van de Nederlandse Provincies kwamen zowel Belgische als Nederlandse kennisinstellingen, overheden, maatschappelijke organisaties en bedrijven samen om kennis uit te wisselen over de aanpak voor het creëren van gelijke digitale kansen voor iedereen.

Digitale Academie

Een waardevolle kennisuitwisseling waardoor de Digitale Academie kan groeien als project en toekomstplannen verder kan vormgeven. Het is namelijk essentieel om kennis te delen en samen op te trekken op dit thema. Zo worden bijvoorbeeld vervolgstappen gezet rond het bereiken van digitaal minder vaardige inwoners, het begrijpen van het perspectief van inwoners op digitalisering en het betrekken van specifieke doelgroepen bij (het ontwerpen van) onderzoek.

Digitaal ontwikkelen

De Digitale Academie is in haar soort uniek zowel over de grens als in Nederland. Door het beschikbaar stellen van (gratis) opleidingsaanbod op het gebied van digitale vaardigheden, kan iedere inwoner uit het Noorden een leven lang digitaal ontwikkelen. Vanuit verschillende sectoren en op verschillende niveaus kunnen inwoners, werkenden en werkzoekenden op het platform www.dann.nl hun digitale vaardigheden vergroten. Naast het platform van de Digitale Academie wordt aanvullend onderzoek uitgevoerd in de regio gericht op digitaal kwetsbaren, werkenden, werkzoekenden en laaggeletterden. Versterkt door een bewustwordingscampagne om het belang en de noodzaak van digitalisering onder de aandacht te brengen.

Over de Digitale Academie Noord-Nederland

De Digitale Academie Noord-Nederland heeft als ambitie om alle inwoners uit Noord-Nederland ‘one level up’ te brengen op het gebied van digitale vaardigheden. Zodat iedereen mee kan in de digitalisering van de maatschappij. Daarnaast ondersteunt de Digitale Academie organisaties en instellingen met het digitaal vaardiger maken van medewerkers, zodat ook organisaties kunnen inspelen op de snel veranderende digitale ontwikkelingen. In het project staan drie pijlers centraal, te weten; onderzoek, campagne en het platform.


Lees meer…